Geslaagde tweedaagse fractieactiviteit.

vierkant.jpgzondag 01 oktober 2023 13:33

De start was bij het bakkerscafé in Grijpskerk. Waar Bea Jager een heerlijke lunch voor ons verzorgde.
Daarna naar Grootegast voor een bedrijfsbezoek bij ReHeat, een bedrijf voor warmwatersystemen. Zonnecollectoren die energiezuinig voor heet water uit een boiler zorgen. Johannes Hut vertelde ons enthousiast over zijn bedrijf en de duurzame systemen.
Voor onze overnachtingslocatie gingen we naar de buurgemeente Het Hoogeland. Een sfeervolle locatie: Theaterherberg in Warfhuizen.

Tijdens de door ons zelf gekookte maaltijd kwamen allerlei politieke onderwerpen aan bod.
‘s Avonds verraste eigenaar en acteur Ton van der Velden ons met een reis door Het Hoogeland door middel van prachtige verhalen en poëzie.
Na een heerlijk uitgebreid ontbijt vertrokken we naar Polder de Dijken-Bakkerom. Daar wachtte ecoloog Jelle Loonstra ons op en vertelde hij ons boeiend al wandelend het een en ander over keuzes die gemaakt worden bij de inrichting van het landschap.
Van zo’n wandeling word je hongerig en zijn we naar Barnies in Leek gegaan. Carlos vertelde ons enthousiast over het ontstaan van deze waardevolle locatie van de kerk de Levensbron in Zevenhuizen. Hij vertelde over bijzondere ontmoetingen tussen gasten en vrijwilligers. Iedereen wordt gezien. En je kan er heerlijk lunchen.
We hebben elkaar, het Westerkwartier (en een beetje Het Hoogeland) beter leren kennen in een gezellige sfeer.
383965860_698376128980680_7074646399320272084_n
385702271_698376075647352_67206284998551441_n